Mijn Pensioenadministratie

De administratie verhuist naar AZL

Hieronder leest u wat de verhuizing betekent voor de aanlevering van gegevens.

  • Levert u gegevens aan via Pensioenaangifte? Dat blijft zoals u dat gewend bent. Terugkoppeling ontvangt u via de werkgeversportal van AZL
  • Gebruikt u Pensioenaangifte niet? Dan maakt u gebruik van de werkgeversportal van AZL voor zowel de levering als de terugkoppeling

Via Pensioenaangifte

Pensioenaangifte over 2017

De pensioenaangifte over 2017 verloopt via Syntrus Achmea (= onze administrateur tot en met 31 december 2017). U kunt tot 5 februari 2018 gegevens aanleveren bij Syntrus Achmea. Zorg er daarom voor dat eventuele lopende problemen vóór 5 februari 2018 zijn opgelost via Syntrus Achmea.
AZL verwerkt alle gegevens vanaf 1 januari 2018 geautomatiseerd. Alles van voor deze periode is administratief complexer en vraagt ook een extra inspanning van zowel AZL als u, de werkgever. 

Pensioenaangifte 2018

De pensioenaangifte over 2018 gaat via AZL. De aangifte over januari 2018 kunt u vanaf 12 februari 2018 bij AZL aanleveren. De aanlevering van deze gegevens gaat op dezelfde manier als voorheen. Wij zorgen voor de technische koppeling tussen uw salarispakketleverancier en AZL. U (of uw administratiekantoor) hoeft hiervoor niets te doen.

Het kan zijn dat u uw inzendaccount moet activeren. Als dit voor u geldt, hebt u hierover kunnen lezen in een brief die u eind 2017 hebt ontvangen. AZL werkt samen met CGI. U kunt het account activeren door een e-mail te sturen naar gpa.support.nl@cgi.com of te bellen naar CGI 088-5649181.

Via werkgeversportal AZL

Aanlevering gegevens deel werkgevers

Maakt u (nog) geen gebruik van Pensioenaangifte? Dat kunt u gegevens aanleveren in de werkgeverportal van AZL.

Terugkoppeling gegevens alle werkgevers

Via de werkgeversportal ontvangt u terugkoppeling op uw gegevensaanlevering. Begin januari 2018 ontvangt u een registratiebrief voor de werkgeversportal van AZL. Op de werkgeversportal kunt u uw (gespecificeerde) nota’s digitaal inzien, deze nota’s worden niet per post verzonden. Daarnaast is de status van de verwerking (van de loon- en dienstverbandgegevens) te zien. Tijdens de verhuizing van de pensioenadministratie kan het zijn dat uw mutaties langere tijd op ‘in behandeling’ blijven staan. Dit is een tijdelijke situatie die niet meer aan de orde is, zodra de pensioenadministratie volledig is ingeregeld. Ons streven is om dat op 30 september 2018 afgerond te hebben.

Binnenkort verschijnt hier een nieuwe website Mijn Pensioenadministratie met alle ins en outs over Pensioenaangifte en ons fonds.