We hebben veel reacties mogen ontvangen op ons nieuwe logo. Ons fonds heeft de 10 beste complimenten en kritische reacties uitgekozen. Zij ontvangen een cadeaubon t.w.v. € 25,-.
Tien mooie en ook kritische inzendingen. Associaties met het logo die de kracht van het logo laten zien en ook mogelijke zwaktes. Vergelijkingen, herinneringen en zelfs gedichten. Reacties in alle vormen en maten. Met woorden zoals ‘Samen’, ‘Verbonden’ en ‘Diversiteit’. Wij zijn blij met de reacties. Alle winnaars hebben persoonlijk bericht ontvangen.
De 10 winnaars:
“Het logo doet mij denken aan de tijd bij Super de Boer, daar waar mensen altijd centraal hebben gestaan. ‘s Ochtends vroeg (5 uur) of ‘s avonds laat (23 uur), het maakte niet uit: we waren er voor elkaar! Samen verantwoordelijk voor de juiste belevering van 300+ supermarkten in Zuid-Nederland waarbij ziektes, storingen, stakingen, etc. allemaal een rol spelen maar als puntje bij paaltje kwam, elke supermarkt zijn producten aan zijn klanten kon verkopen. Waar ik met de meeste weemoed aan terug denk, zijn de mensen met wie ik dat samen mogelijk heb mogen maken. En exact dat zie ik terug komen in het nieuwe logo: de mensen die er voor zorgen dat elke dag weer, mensen met plezier naar hun werk gaan maar ook met veel plezier de producten in de verschillende winkels kopen. Dat is mijn verhaal achter het logo.”
Het linker blauwe gedeelte met personen geeft duidelijke contouren aan van de personen. Deze vaste contouren symboliseren de serieuze periode van het werkzame leven waarin volgens vast omlijnde plannen aan het pensioen gewerkt moet worden.
Het rechter gedeelte met vrolijk gekleurde personen symboliseert de vrije kleurrijke onbezorgde periode die ontstaat na de serieuze periode van pensioen opbouw.
“Het nieuwe logo”
Het pensioenfonds voor het levensmiddelenbedrijf
Heeft niet weinig maar véél om het lijf
Pensioenen voor ouderen -partners en wezen
Het wordt aan een ieder rechtmatig toegewezen
We gaan met een mooi nieuw logo van start
Het is een logo echt naar mijn hart
Zoveel mensen, gekleurd, groot en klein
Zo zie je alle pensioengerechtigden op één lijn
Ze werkten allen in dezelfde branche
Het logo is geslaagd, met glans!
De levensmiddelenbranche van en voor iedereen
In de allermooiste branche van de wereld is een prachtig pensioenfonds actief, namelijk het Bedrijfstakpensioenfonds. Of je nu groot, klein, gekleurd, wit, zwart of wat voor identiteit hebt, voor iedereen is er plaats. Je bent bij ons geen nummertje, maar je hebt bij ons allemaal een streepje voor! Wij houden van een actieve rol binnen onze branche en staan klaar voor al uw vragen of opmerkingen. Het gezicht staat bij ons altijd “op vooruit”.
Hierbij laat ik u mijn eerste opwelling horen over het nieuwe logo!
Wat zie ik? Welvarende tevreden mensen allen in blauw getekend, de kleur van “TROUW “.
Daarnaast een stelletje magere gekleurde mensen, zij worden er steeds magerder op!
Hoe komt dat? Ze hebben zich jaren lang het snot voor de ogen gewerkt, vaak met hun kinderen.
En het gespaarde geld, levenslang aan uw pensioenfonds betaald, hadden we beter zelf kunnen houden!
Het levert weinig of niets op , JAMMER!
We zijn als echtpaar 76 en 77 jaar, oud en versleten, maar 54 en half jaar getrouwd door dik en dun elkaar blijven liefhebben! Dus daarover geen zorgen!
Blijkbaar wordt de toekomst kleuriger en vrolijker. Wat ik denk? Dat we er binnenkort wat bijkrijgen!
Ik vind het nieuwe logo perfect gemaakt.
En het is iets wat mijn wel raakt.
De blauwe personen zijn mijn collega's waar ik veel mee werk.
En zoals ze zeggen , vele mensen samen staan sterk.
De gekleurde personen zijn onze toekomst voor later als we niet meer zo jong zijn.
We krijgen dan een gekleurde toekomst en dat is erg fijn.
Samen maken we het plaatje tot een geheel.
En dat is iets wat ik graag met u deel.
Op naar een mooie toekomst zeg ik maar.
En iedereen een Gelukkig Nieuwjaar.
Veelkleurigheid en veel mensen, want iedereen is uniek. Er is geen doorsnee werknemer, juist de diversiteit maakt de veelkleurigheid. Daarom is uw pensioen bij ons in goede handen. Letterlijk ziet u dit terug in ons nieuwe logo.
De werknemers in de kleur blauw. Deze kleur staat voor lotsverbondenheid, zekerheid, spaarzaamheid en volharding.
De andere kleuren weerspiegelen de diversiteit van de werknemers, de veelkleurigheid van functies en de doorzichtigheid van Bedrijfstak Pensioenfonds.
Want we willen vooral helder en transparant zijn. Daarom een fris en kleurig logo dat past bij een transparant fonds waarbij iedere werknemer tot zijn pensioen komt!
Hoe ik het logo interpreteer is dat het een soort tijdlijn is van je leven. In het begin zijn de mensen nog vol in bloei (mensen volledig in kleur) naarmate je ouder wordt dan vervaagt het leven. Het wordt allemaal minder qua gezondheid en inkomsten (mensen zijn allemaal half zichtbaar). Na mijn mening wil je dit als fonds niet uitstralen. Mensen moeten een florisant leven hebben van begin tot eind.
Na het logo beter te hebben bekeken zie ik er een barcode in terug. Heel toepasselijk voor de branch maar het valt mij bijna niet op.
B
edrijvige mensen met elkaar in dit prachtige werk.
P
raten met elkaar, daarin staan ze sterk.
F
antastisch te mogen genieten na de arbeid.
L
even van pensioen en rusten wordt een feit.
B
lij en terugkijkend op al die jaren
P
eriodes van uitgeven en sparen
F
ijn te mogen weten en daarom welkom.
L
evensmiddelen Bedrijfstakpensioenfonds zorgt voor de ouderdom.
Verbondenheid
Al ben jij voor mij de grote onbekende,
heb ik je nooit eerder gesproken of gezien,
ben je voor mij een ‘ze’.
‘Ze’ zijn kleurrijk, gepensioneerd, levenslustig
of ‘nog lang niet toe aan een pensioen’,
‘ze’ zijn medewerker in onze levensmiddelenbranche
en als we iets voor jullie kunnen doen ……
‘We’ nemen voor jullie de tijd
zijn herkenbaar ‘aan ’t blauw’
de kleur, bekend van nemen van verantwoordelijkheid
‘we’ staan klaar voor u en jou
‘We’ en ‘Ze’ zijn samen Eén
Eén in deze hectische tijd
Niemand kan meer om dit logo heen
Een duidelijk sein
van Verbondenheid